Translate

Friday, 19 September 2014

50 YEARS TOGETHER FOR MUM AND DAD - MAMMA E PAPÀ 50 ANNI INSIEME

Fifty years of marriage is no small feat. In these times especially, it's almost a rarity and not just because of age. Few people can claim 50 years as a couple, and still less can count 50 years as happy couple.
Notwithstanding all the adversities of life, you two have always remained positive and happy within the union started in a ballroom in the countryside.
The secret is having accepted each other's weaknesses, but also recognised the strengths each of you have. You two have taken this marriage forward with wisdom and integrity and that has always been a great inspiration to us.

You're not perfect, it would not be human, but you have taught us how to communicate, how to argue and make peace, how to never keep problems inside.
You are very different from each other and this is your strength; mum is tone deaf, dad a professor of music, dad can paint and mum is an incredible cook, mum is good with numbers, dad ... well that's about it! Joking aside, these differences are those that have enabled you to find harmony all these years.
We could not have asked for better parents.
Maybe we did not have the latest games or the latest technology, but we never missed out on anything we needed.
There were many sacrifices, both from the financial point of view and of the heart, but we have never been made ​​to feel guilty and for this you are a wonderful couple.
When there were financial matters you have always been there to help even before asking; when there have been problems of the heart you have never judged but always offered a shoulder, a word of affection, a hug.
An extended family has grown around you and they see you as an example of life.
The grandchildren see you as something wonderful, the foundation of the family and they adore you, that, more than anything else, speaks volumes.
During these fifty years, so many loved ones have passed away but you have filled their lives with your presence. When you tied the knot in the little church of Vicopò, you started a long chain of love and for this we are all grateful.
In fifty years time I will tell you the rest.


Cinquant'anni di matrimonio non sono una cosa da poco. Specialmente di questi tempi è quasi una rarità e non solo per un fatto di età. Poche persone contano 50 anni di coppia, e ancora meno possono contarne 50 anni felici.
Perchè nonostante tutte le avversità della vita, voi due siete sempre rimasti positivi e felici nell'unione incominciata in una sala da ballo nella campagna emiliana.
Il segreto penso sia avere accettato le proprie debolezze, ma anche riconoscere i punti forti di ognuno di voi. Affrontate la vita con giudizio e integrità e questo è sempre stata una grande ispirazione per noi come figli.
Non siete perfetti, non sarebbe umano, ma ci avete insegnato il dialogo, come discutere e fare la pace, come non tenersi dentro i problemi.
Siete molto diversi uno dall'altro e questa è la vostra forza; mamma è stonata, papà un professore di musica; papà sa dipingere, mamma è una cuoca con i fiocchi; mamma è pratica con i numeri, papà... vabbè la sua lista è finita! Scherzi a parte, queste differenze sono quelle che vi hanno permesso di trovare armonia tutti questi anni.
Come genitori non avremmo potuto chiedere di meglio. Magari non abbiamo avuto i giochi più alla moda o le ultime tecnologie, però non ci è mai mancato niente di quello di cui avevamo bisogno.
I sacrifici sono stati tanti sia dal punto di vista finanziario che dal punto di vista affettivo, ma mai ci avete fatto sentire in colpa e anche per questo siete una coppia stupenda.
Quando c'è stato bisogno di aiuti finanziari siete sempre stati i primi a venirci incontro anche senza dover chiedere; quando ci sono stati problemi del cuore non avete mai giudicato ma sempre offerto una spalla, una parola di affetto, un abbraccio.
Attorno a voi è cresciuta una famiglia che si ispira a voi come un'esempio di vita. I nipoti vedono in voi qualcosa di stupendo, le fondamenta della famiglia e vi adorano. Questo fa capire che persone siate più di ogni altra cosa.
Durante questi cinquant'anni, tanti cari se ne sono andati ma voi gli avete riempito la vita con la vostra presenza. Con la vostra unione nella chiesetta di Vicopò avete cominciato una catena di affetti lunghissima e per questo ve ne siamo tutti grati.
Fra cinquant'anni vi dirò il resto.



No comments:

Post a Comment